us penjo l'activitat 1.2. de l'assignatura NOVES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I LA COMUNICACIÓ EN EDUCACIÓ.
L'activitat consistia en fer una síntesi sobre un debat prèviament realitzat amb els companys i les companyes d'aula, on hi havia dos bàndols: els tecnodeterministes i els sociodeterministes. En aquest debat haviem d'argumentar i contrargumentar la nostre postura en relació a les tecnologies i l'educació.
Aquí teniu la síntesi:
MINIACTIVITAT 1.2.
SÍNTESI DEL DEBAT
Una nova idea que he acceptat i
adaptat a la meva manera de veure el món educatiu, ha estat el concepte del
professor coma guia de l’alumnat, i no com a simple transmissor del coneixement
i dels aprenentatges que els educands han d’adquirir. És a dir, fins ara, la
concepció que tenia jo del docent era aquella persona que exposava els
continguts a adquirir als alumnes, i aquests havien d’adquirir els
aprenentatges mitjançant la realització d’alguns exercicis i la memorització. En
canvi, he pogut veure que hi ha una altra manera, penso que molt més eficaç i
fructífera, d’adquirir els aprenentatges. Aquesta es basa en l’aprenentatge a
partir de l’experiència, i el professor és aquella persona que guia a l’alumne
en la pràctica per adquirir els coneixements.
Penso que la meva participació,
en funció dels criteris d’avaluació, ha estat correcte i acceptable, tot i que
potser hagués pogut intervenir amb dades més científiques o amb dades reals, i
no només basar-me en la meva opinió i experiència o la extreta de les
entrevistes de l’Eduard Punset. Tot i així, penso que en les meves
intervencions hi ha hagut una claredat expositiva en forma d’argumentacions i
contraargumentacions quan ha estat necessari. També he posat conceptes en
relació a la meva argumentació; hi ha hagut un grau de coherència i interacció
respecte a les intervencions dels companys i les companyes i he distribuït les
intervencions tant en el temps (deixant normalment un dia entre intervenció i
intervenció) i en l’espai (intervenció en dues carpetes) i les intervencions
han estat sintetitzades. Per tant, en base els criteris de valoració del
professorat, crec que les meves intervencions han estat correctes.
La companya que destaco per la
seva bona participació és l’Anna Camps Bisbal. En les intervencions que ha
realitzat, tot i no ser massa sintetitzades (més aviat al contrari, força
llargues), ha exposat molts arguments que refutaven i recolzaven les seves
aportacions tecno-deterministes. A més a més de la informació que se’ns oferia
per poder fer el debat, ha aportat altres informacions extretes d’articles, les
quals recolzaven les seves idees. Ha argumentat i contraargumentat molt
correctament, exposant les seves idees de manera molt clara i entenedora, i sobretot,
amb dades que ho demostressin. Per tant,
hi ha hagut claredat expositiva. Penso que ha defensat molt correctament la
seva posició tecno-determinista.
Mireia, a quins fils vas participar?
ResponderEliminarBona tarda Bibiana,
Eliminarvaig participar i les meves aportacions van ser en els següents fils:
- Fil rol professor-alumne.
- Fil aprendre fent.
Estem en contacte! :)
Una síntesi molt ben argumentada!!! Mireia, enhorabona per aquests documents i el bloc.
ResponderEliminarEns anem veient.
Manel Parra,
Bona tarda Manel,
Eliminarmoltes gràcies! M'anima que em facis aquest comentari, gràcies per entrar al blog i comentar!
Estem en contacte!