sábado, 20 de abril de 2013

Activitats d'orientació professional a les hores de tutoria


Des de que vaig començar les pràctiques del Practicum II, he pogut assistir i observar diverses activitats que es realitzen a les hores de tutoria amb els alumnes de 4t de secundària. Les he trobat molt interessants, així que aquí us deixo la informació! 

1. IDENTIFICACIÓ: les activitats s'han realitzat en diverses sessions a les hores de tutoria; s'han realitzat 4 activitats, per tant, han estat 4 hores dedicades a realitzar les activitats d'orientació. Els destinataris han estat tots els alumnes que estan cursant 4t d'ESO. 
2. FITES: orientar acadèmica i professionalment als alumnes de 4t d'ESO; proporcionar espais i recursos perquè cada alumne es conegui millor a si mateix i al seu entorn; proporcionar eines i recursos per a la cerca d'informació relacionada amb els estudis que cada alumen vol cursar. 
3. DESENVOLUPAMENT: els alumnes disposen d'un dossier d'orientació amb totes les activitats que han de realitzar; en aquestes sessions, cada dia els tutors els hi explicaven quina fitxa havien de fer, la completaven de manera individual i després es feia una petita posada en comú i un debat. Per una altra banda, s'ha dut a terme una xerrada a tots els alumnes sobre la orientació; on el psicopedagog del centre, juntament amb els tutors de l'últim curs de secundària, ha exposat i explicat de forma generalitzada per tots els alumnes sobre quines sortides acadèmiques tenen una vegada han acabat la secundària, etc. 
4. RECURSOS: el dossier sobre orientació que disposa cada alumne. 
5. AVALUACIÓ: personalment penso que la realització d'aquestes activitats és molt productiu pels alumnes, ja que estan en una etapa de la seva vida on naveguen, la majoria, en un mar de dubtes, i la realització d'aquestes activitats els permet resoldre'ls. A més a més, se'ls hi ofereix molta informació de la qual no disposen, o alternatives que mai s'havien plantejat, per exemple, hi ha alumnes amb dificultats per treure's la secundària, els quals fins ara mai s'havien plantejat cursar un CFGM en comptes de batxillerat, i el fet de disposar d'aquests espais els permet, si més no, parar per un moment i preguntar-se què volen estudiar i quin és el camí més adequat per a ells. Per una altra banda també se'ls hi proporciona un espai on pensar i reflexionar, que, molt provablement, si no disposessin d'aquestes hores, no ho podrien, o simplement no ho farien. A més a més, els debats han estat molt productius i han sorgit temes i converses molt interessants, han reflexionat de manera constructiva. 
6. OBSERVACIONS: us adjunto les activitats que els alumnes han fet aquestes setmanes. 


1a ACTIVITAT: 



2a ACTIVITAT




3a ACTIVITAT





No hay comentarios:

Publicar un comentario