martes, 16 de abril de 2013

Assessorament als tutors de secundària

TUTORIES


A les hores de tutoria, els tutors treballen amb els seus alumnes diversos temes transversals (la sexualitat, el desenvolupament, tècniques d'estudi, espais personals, les addiciones a les noves tecnologies, etc.), i una d'elles, és la orientació acadèmica i professional. Durant aquestes dues setmanes, també he pogut assitir a l'assessorament als tutors de secundària (sobretot els de 3r i 4t) en relació a les activitats d'orietnació que l'alumnat realitza a les hores de tutoria. 


  1. IDENTIFICACIÓ: la sessió ha estat el dimarts dia 9 d'abril i el dimarts dia 16 d'abril del 2013. A cada dimarts s'hi ha dedicat una hora, per tant, dues hores en total. Els participantsz han estat els tutors de 3r i 4t de secundària, el psicopedagog del centre i jo mateixa. 
  2. FITES: explicar, proposar, assessorar i guiar en les activitats que els alumnes ahn de realitzar a les hroes de tutoria en relació a la orientació professional i acadèmica. 
  3. DESENVOLUPAMENT: el psicopedagog va proposar i explicar les activitats d'orientació professional i acadèmica perquè els alumnes de la ESO les realitzin a les hores de tutoria. Els tutors també han fet propostes i suggeriments. 
  4. RECURSOS: les activitats que es proposen per a dur a terme a les hores de tutoria. 
  5. AVALUACIÓ: penso que els resultats obtinguts són força positius ja que els tutors es deixen guiar i assessorar pel professional de la psicopedagogia, que en aquest cas, és l'expert en l'orientació; però a més a més, els tutors no només són membres passius i receptius de les propostes, si no que també participen de manera activa, tot fent algunes propostes, valorant les activitats ja realitzades, guiant, etc. 
  6. OBSERVACIONS: crec que és molt productiu fer un treball col·laboratiu i multidisciplinar, on no només s'hi implica en la tasca d'orientació el psicopedagog o els tutors, si no que fan un equip i treballen conjuntament. D'aquesta manera es cobreix la necessitat dels alumnes en relació a la selecció dels futurs estudis. El psicopedagog, com a professional, assessora als tutors i proposa activitats a realitzar per tal que la feina que es realitza sigui productiva, i a l'hora, els tutors fan propostes i valoren cada una de les tasques realitzades per tal de millorar-les si fos necessari. 







No hay comentarios:

Publicar un comentario