martes, 16 de abril de 2013

I ara, què?

ORIENTACIÓ ACADÈMICA


En aquestes dues setmanes, he pogut assistir a la orientació acadèmica de diversos alumnes que aquest any acaben segon de batxillerat i han d'escollir quins estudis universitaris volen cursar l'any vinent. 

  1. IDENTIFICACIÓ DE LA SESSIÓ: les sessions d'orientació s'han dut a terme en dues setmanes aproximadament (des del dia 8 d'abril fins el 16). En total ha tingut una durada de 3 hores aprixamadament (distruibuïdes entre els diversos alumnes). Els participants d'aquesta sessió d'orientació han estat 4 alumnes de segon de batxillerat (3 noies i 1 un noi), el psicopedagog del centre educatiu i jo mateixa. 
  2. FITES: l'objectiu d'aquesta sessió era guiar i orientar acadèmicament en la selecció dels estudis universitaris d'aquest alumnat, el qual tenia alguns dubtes en relació al seu futur professional. 
  3. DESENVOLUPAMENT: de manera individual, cada alumne venia amb la informació relativa a les possibles carreres universitàries que volia estudiar. La informació la van extreure prèviament d'una pàgina web que els hi va proporcionar el psicopedagog. A partir de la informació extreta, el que s'intentava era que cada un d'ells pogués "veure" quins estudis volia cursar mitjançant preguntes (quines assignatures et costen més, quines menys; quines assignatures t'agraden i quines no; com et veus treballant d'aquí uns anys, en un despatx?; si prefereix treballar en grup o de manera individual; com es defineix, etc.) i amb la informació que es treia a partir de les preguntes i la informació de cada carrera, s'orientava a l'alumne. 
  4. RECURSOS: la informació de cada carrera universitària. 
  5. AVALUACIÓ: els resultats obtinguts en aquesta sessió van ser molt positius ja que tots els quatre alumnes van sortir força contents i amb les idees sobre el seu futur molt més clares, ja que en general, es van acabar decantant per una carrera i solvenant tots els dubtes que tenien.
  6. OBSERVACIONS: em va agradar molt poder assistir en aquesta sessió pel grau de participació i d'implicació de tots i cadascún dels alumnes. És a dir, no era el professional qui els hi deia què havien de fer, si no que eren ells mateixos qui donaven resposta als seus dubtes i problemes contestant a les preguntes plantejades. Penso que aquest aspecte és imprescindible per fer una bona orientació, ja que si no no estan guiant, si no decidint el seu futur. 



No hay comentarios:

Publicar un comentario