viernes, 10 de mayo de 2013

Activitats d'orientació acadèmica a les hores de tutoria (2)


Durant aquestes setmanes, he pogut continuar assistint a les activitats d'orientació que es realitzen des de les hores de tutoria a 4t de secundària. 

1. IDENTIFICACIÓ: les activitats s'han realitzat en diverses sessions a les hores de tutoria; s'han realitzat 4 activitats, per tant, han estat 4 hores dedicades a realitzar les activitats d'orientació. Els destinataris han estat tots els alumnes que estan cursant 4t d'ESO, de les 3 classes. 
2. FITES: orientar acadèmica i professionalment als alumnes de 4t d'ESO; proporcionar espais i recursos perquè cada alumne es conegui millor a si mateix i al seu entorn; proporcionar eines i recursos per a la cerca d'informació relacionada amb els estudis que cada alumen vol cursar. 
3. DESENVOLUPAMENT: al igual de les altres activitats, els alumnes disposen d'un dossier d'orientació amb totes les activitats que han de realitzar; en aquestes sessions, cada dia els tutors els hi explicaven quina fitxa havien de fer, la completaven de manera individual i després es feia una petita posada en comú i un debat. Les activitats realitzades van ser les següents:
               - La meva història acadèmica.
               - Les teves aptituds i habilitats.
               - Els meus interessos.
               - Els meus valors. 
4. RECURSOS: el dossier sobre orientació que disposa cada alumne. 
5. AVALUACIÓ: personalment penso que la realització d'aquestes activitats és molt productiu pels alumnes, ja que estan en una etapa de la seva vida on naveguen, la majoria, en un mar de dubtes, i la realització d'aquestes activitats els permet resoldre'ls. A més a més, se'ls hi ofereix molta informació de la qual no disposen, o alternatives que mai s'havien plantejat, per exemple, hi ha alumnes amb dificultats per treure's la secundària, els quals fins ara mai s'havien plantejat cursar un CFGM en comptes de batxillerat, i el fet de disposar d'aquests espais els permet, si més no, parar per un moment i preguntar-se què volen estudiar i quin és el camí més adequat per a ells. Per una altra banda també se'ls hi proporciona un espai on pensar i reflexionar, que, molt provablement, si no disposessin d'aquestes hores, no ho podrien, o simplement no ho farien. A més a més, els debats han estat molt productius i han sorgit temes i converses molt interessants, han reflexionat de manera constructiva. 
6. OBSERVACIONS: us adjunto les activitats que els alumnes han fet aquestes setmanes.
















No hay comentarios:

Publicar un comentario