lunes, 20 de mayo de 2013

Realització de les activitats d'orientació a 4t d'ESO.

A 4t de secundària es realitzen activitats d'orientació acadèmica, tant a nivell individual com grupal (des de l'àmbit de tutoria). Aquestes activitats o bé les duu a terme el psicopedagog del centre o bé les duen a terme els tutors (amb la col·laboració del psicopedagog a l'hora de preparar les activitats). En algunes d'aquestes activitats d'orientació, jo hi he pogut assistir i us les he anat explicant i comentant. Ara però, m'agradaria fer un breu comentari sobre com han anat. 

Personalment, com bé ja he anat comentant, penso que tot aquest procés d'orientació és molt important en aquesta etapa de la vida, ja que els alumnes han de decidir el seu futur, què estudiar i quina via escollir. Per tant, crec que la realització de totes les activitats que s'han fet els hi va molt bé per poder parar un moment i pensar i reflexionar de manera crítica, pensar sobre el seu futur. Ja que pot ser, si no se'ls hi proporcionés aquest espai, no podrien escollir els seus estudis de manera reflexiva. A més a més, se'ls hi proporciona molta informació, la majoria de la qual ells desconeixen, i per tant, els ajuda a acabar a fer la tria. 

També he pogut comprovar que, davant de la realització d'aquestes activitats d'orientació, hi ha dos tipus d'alumnat: aquell que creu en elles i les realitza de manera conscient i creu que realment tot aquest procés l'ajuda a decidir sobre el seu futur; i aquell alumnat que pensa que aquestes activitats no serveixen per res i que és un pèrdua de temps, i que per tant, les realitzen perquè és obligatori, però no ho fan de manera conscient. Dins d'aquests dos grups hi ha alumnes que treuen bons resultats acadèmics i d'altres que no tant. És a dir, estan barrejats; he pogt comprovar que no pel simple fet de ser "bon estudiant" has de "creure" en aquest procés d'orientació, i a l'inrevés, no pel simple fet de ser "mal estudiant" has de no creure en aquest procés. Ja que, per exemple, molts alumnes que estaven interessats en aquestes activitats són alumnes que no obtenen bons resultats acadèmics, però que volen tenir uns estudis, i tot aquest procés els ajuda a decidir quins estudis i per quines vies poder-ho fer (per exemple, els PQPI). 


No hay comentarios:

Publicar un comentario