lunes, 13 de mayo de 2013

I ara què? (II)

ORIENTACIÓ ACADÈMICA


  1. INDETIFICACIÓ: setmana del 15 al 19 d'abril del 2013. La durada ha estat de 3 hores, una hora per sessió (alumne). Els participants han estat 3 alumnes que estan cursant batxillerat, el psicopedagog del centre i jo mateixa. Els destinataris són aquests tres alumnes: un alumne que està cursant 2n de batxillerat (amun diagnòstic de TOC), que té dubtes sobre quins estudis cursar l'any que ve, ja que està entre música i història. La segona destinatària és una noia que vol començar medicina l'any vinent, i li fa por no poder accedir per la nota, tot i que és una bona estudiant i obté molt bons resultats; però vol tenir alternatives per si no pot accedir per nota a medicina. I la tercera destinatària és una noia de 19 anys que està cursant 1r de batxillerat, per tant, ha repetit diversos cursos, i el proper any també hauria de repetir; per tant, se li planteja la possibilitat de cursar un CFGM adequat als seus interessos i a les seves motivacions. 
  2. FITES: els objectius d'aquesta sessió ha estat guiar i orientar acadèmicament en la selecció dels estudis, siguin o no universitaris, de l'alumnat que ha demanat orientació i ajuda per solventar els dubtes que tenen sobre els estudis. 
  3. DESENVOLUPAMENT: de manera individual, el psicopedagog del centre educatiu s'ha reunit amb cada un dels tres alumnes que ho van sol·licitar. Primer de tot, explicaven quins estudis volien cursar i els motius, i seguidament, platejaven els dubtes que tenien, que, amb l'ajuda del psicopedagog, intentaven solucionar. 
  4. RECURSOS: els recursos que s'han necessitat ha estat un ordinador amb internet i un telèfon per poder cercar i obtenir tota la informació necessària. 
  5. AVALUACIÓ: penso que aquestes sessions orientatives són molt productives pels alumnes, ja que els ajuden a trobar solucions i alternatives a tots els dubtes que els hi sorgeixen a l'hora de platejar-se el seu futur; i en aquest espai poden reflexionar de manera crítica i tranquilament, amb tota la informació necessària. En aquest cas a més, tots els destinataris van sortir molt contents, ja que se'ls hi va proporcionar els recursos i l'ajuda que necessitaven per poder trobar la solució als seus "problemes". 

No hay comentarios:

Publicar un comentario