lunes, 20 de mayo de 2013

Observació d'altres grups


  1. IDENTIFICACIÓ: l'observació l'he dut a terme durant aquests mesos de pràctiques, a una aula de 1r de primària i una altra de 3r. Els destinataris han estat els alumnes d'aquestes aules i els respectius mestres. 
  2. FITES: la finalitat d'aquesta observació era poder veure com es treballa en grups on hi ha problemes d'actitud en alguns alumnes a dins de l'aula, és a dir, alumnes amb conductes que afecten el bon funcionament de la classe, la convivència, el procés d'ensenyament i aprenentatge tant d'ells mateixos com dels companys, etc. I a més a més de la observació, intervenir quan se m'ha demanat per tal de poder ajudar a millorar l'àmbient de treball a dins de la classe. Ja que a més a més dels 3o 4 alumnes de cada classe que tenen alguns comportaments i actituds que influeixen negativament en el funcionament de l'aula (aixecar-se molt sovint, parlar i fer sorolls constantment, no fer cas dels mestres, pegar als companys i barallar-se, etc.), amb el temps la resta del grup classe s'ha anat sumant, tot i que en menor grau, a aquest àmbient negatiu de treball i de convivència. 
  3. RECURSOS: no s'ha hagut de necessitar cap mena de recurs. 
  4. AVALUACIÓ: personalment he pogut aprendre molt d'aquestes observacions, ja que a més a més de poder veure en "directe" alguns comportaments i actituds greus a dins de l'aula, he pogut veure com diverses mestres actuen davant d'aquestes situacions, com afronten aquestes dificultats, i com les intenten resoldre. A més a més, també he pogut intervenir quan se m'ha demanat, i per tant, he pogut entrar en contacte directe amb aquestes situacions. He pogut adquirir noves eines i recursos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario